Selamat Datang

Usrah Jamadilkubra ialah rangkaian keluarga keturunan SYED JAMALUDDIN AL-AKBAR AL-HUSAINI (Wajo Makasar 1352-1415 M) BIN AHMAD JALALUDDIN SYAH (AHMAD SYAH JALAL) melalui keturunannya SYED ALI NURUDDIN ZAINUL ALAM (Ali Nurul Alam).

Ahad, 14 Februari 2010

Hidayah Buat Seorang Gadis


Pada 07/02/2010 baru-baru ini sekitar jam 4.00 petang, rumah Usrah Jamadilkubra telah diberkati dan dirahmati Allah s.w.t dengan Islamnya seorang gadis berbangsa cina yang beragama Buddha.

Gadis tersebut melafazkan ucapan kalimah syahadah di hadapan Abu Aswad dengan disaksikan oleh ahli Usrah Jamadilkubra dan para hadirin yang hadir untuk melihat sendiri peristiwa yang bersejarah dan besar maknanya itu.

Setelah diberikan penerangan mengenai Islam, akhirnya gadis tersebut yang penuh kesedaran, tanpa paksaan serta penuh kerelaan hati melafazkan kalimah tauhid tersebut yang menjadi perbezaan antara iman dan kufur.

Para hadirin yang hadir mengucapkan tahmid dan takbir setelah gadis itu sempurna mengucapkan penyaksian tersebut. Kami doakan dia sentiasa mendapat rahmat Allah berupa kesabaran dalam menghadapi ujian dan imannnya sentasa ku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan