Selamat Datang

Usrah Jamadilkubra ialah rangkaian keluarga keturunan SYED JAMALUDDIN AL-AKBAR AL-HUSAINI (Wajo Makasar 1352-1415 M) BIN AHMAD JALALUDDIN SYAH (AHMAD SYAH JALAL) melalui keturunannya SYED ALI NURUDDIN ZAINUL ALAM (Ali Nurul Alam).

Jumaat, 23 Oktober 2009

Selamat Pengantin Baru



Pada 23/10/2009 (Jumaat) seorang ahli Usrah Jamadilkubra, Mohd. Abd. Rahman Yah al-Kubrawiy telah selamat diijab kabulkan dengan belahan jiwanya Siti Hawa binti Junuh bertempat di Kampung Tujuh, Tumpat. Majlis akad nikah dilakukan oleh Abu Aswad al-Kubrawiy dirumah pihak pengantin perempuan selepas solat Jumaat. Kemudian majlis itu diserikan dengan sedikit kenduri kesyukuran.

Manakala selepas asar pada hari yang sama, rombongan pengantin perempuan bertandang ke rumah pihak lelaki di Kampung Tanjung Kuala Tumpat yang turut diadakan majlis kesyukuran dengan menjemput saudara-mara dan jiran-jiran. Alhamdulillah, semoga Allah s.w.t merahmati pasangan pengantin baru ini sebagaimana Dia merahmati Adam dan Hawa serta Rasulullah s.a.w dan Khadijah.

Ya Allah...
Rahmatilah pasangan ini, bahagiakanlah pasangan ini, kurniakanlah dari keduanya zuriat keturunan yang soleh dan solehah.

Ya Allah...
Jauhkanlah mereka dari cubaan diluar kemampuan mereka, berikanlah kesabaran dan tetapkanlah jiwa mereka dengan iman kepadaMU.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan